سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعمیرات تلویزیون

خدمات تعمیرات تلویزیون از جمله خدمات مهم در صنعت لوازم الکترونیکی است. ورود نسل های جدیدی از تکنولوژی در سیستم تلویزیون های بازار نیاز به تعمیرات فیزیکی تلویزیون ها را کم کرده است ولی در ادامه نکاتی برای مراقبت بهتر از دستگاه تلویزیون بیان می کنیم که عمر تلویزیون شما افزایش یابد و در طولانی مدت نیاز کمتری به تعمیرات تلویزیون باشد. مواردی که برای تعمیرات تلویزیون مراجعه می کنند بیشتر مربوط به پنل و صفحه نمایشگر می باشد. اقدامات لازم برای تعمیرات تلویزیون نیز متناسب با مورد مشاهده شده متفاوت می باشد.

تعمیرات تلویزیون های هوشمند

پیشرفت تکنولوژی مطابق با علم روز موجب اضافه شدن نرم افزار های مختلف به تلویزیون های هوشمند شد و ، آپدیت های  جدید نرم افزارها  نیز روی دستگاه ها تعریف شدند که در صورت رعایت نکردن نکات امنیتی هنگام انجام عملیات به روز رسانی، امکان بوجود آمدن خرابی دستگاه هست ومی تواند نیاز بهتعمیرات تلوزیون با دانش تخصصی باشد. بنا به دلایل مختلف مانند نبودن سرعت مناسب برای انجام دانلود برنامه یا خاموش شدن دستگاه هنگام به روز رسانی، مشکلاتی ایجاد میشود و ممکن است تلویزیون شما دیگر روشن نشود و یا به شبکه و پورت های مختلف دسترسی نداشته باشید که در مواجه با چنین مشکلاتی تعمیرات خاصی روی تلویزیون باید انجام شود تا تلویزیون شما به حالت اولیه برگردد.

نکات بهینه مرتبط با تعمیرات تلویزیون

با رعایت کردن نکات زیر میتوانید از دستگاه تلویزیون خود استفاده بهینه ای داشته باشید، همچنین موجب می شود در مدت زمان طولانی تری دستگاه شما نیازمند پروسه ی تعمیرات تلویزیون نباشد:

  • از قرار دادن تلوزیون در مقابل تابش مستقیم آفتاب جلوگیری کنید چرا که موجب داغ شدن دستگاه و آب شدن قطعات داخلی می شود و در هنگام تعمیرات تلویزیونباید برد به طور کامل تعویض شود.
  • به هیچ عنوان تلویزیون خود را کاور نکنید و همچنین در محیط در بسته قرار ندهید، دستگاه نیاز به تهویه دارد.
  • برای پاک کردن صفحه نمایش از دستمال خیس استفاده نکنید چرا که نمایشگر شما می سوزد و یا ترکیب رنگی آن به هم میریزد و برای بازکشت به حالت قبل بایدتعمیرات تلویزیون انجام شود.
  • از قرار دادن مایعات، وسایل فلزی و مغناطیسی در کنار تلویزیون بپرهیزید چرا که دستگاه شما را دچار اختلال می کند و در صورت ریختن مایعات دستگاه را فوری از برق بکشید چون خسارتی را که برق ایجاد میکند نمی توان در فرآیند های تعمیرات تلویزیون جبران کرد.

موارد مورد نیاز در تعمیرات تلویزیون

برای شروع تعمیرات تلویزیون باید نسبت به ساختار داخلی هر تلویزیون آشنایی داشته باشد چرا که تلویزیون های شرکت های مختلف در طراحی برد و نمایشگر با هم تفاوت دارند. اولین قدم آشنایی با پنل تلویزیون می باشد، شامل سه بخش مجزا می باشد:

  1. صفحه اصلی نمایشگر که قسمت ماژول را شامل می شود.
  2. صفحه پلاریزه که دارای استاندارد دو تا پنج می باشد و عامل پراکندگی نور در پنل است.
  3. لامپ هایی که نور بک لایت را تولید می کنند و متناسب با مدل هر دستگاه جنس لامپ و نحوه چیدمان متفاوت می باشد.

در مرحله بعدی شما نیازمند یک متخصص هستید چرا که لازم است با بردهای مختلف تلویزیون و قطعات به کار رفته در آن آشنا باشید، تا بتوانید تعمیرات تلویزیون را به صورت تخصصی انجام دهید. بیشترین تعمیرات تلویزیون مرتبط با برد تلویزیون میباشد که به طور کلی شامل چهار دسته بندی مادر برد، برد اینورتر، برد بخش تغذیه و برد کنترل می باشد. انجام تعمیرات تلویزیون پیچیده است چون برخی از تلویزیون ها دو مدار را با هم اقدام کردند و یا به دلیل قدیمی بودن تکنولوژی، یک مدار در ساختار آن به کار نرفته است. بنابراین برای تعمیرات تلویزیون در شناخت برد ها باید دقت کافی داشت.

آشنایی کامل با منابع تغذیه نیز از مهمترین بخش برای انجام تعمیرات تلویزیون می باشد و نوع تغذیه مدارات به کار رفته یکی از نکات مهمی است که باید برای انجام تعمیرات تلویزیون به آن توجه کرد.

خرابی پنل و تعمیرات تلویزیون

  • مشاهده خط عمودی در صفحه

برای رفع خطوط عمودی، تعمیرات تلویزیون در بخش پنل انجام می شود.

  • به هم ریختن ترکیب رنگ ها

بخش تعمیرات تلوزیون در این مورد مرتبط با لامپ های تصویر می باشد.

  • شکستگی پنل

مشکل مرتبط با ماژول می باشد برای انجام تعمیرات تلویزیون باید قطعه ماژول تعویض شود.

  • نفوذ آب به داخل پنل

استفاده از مواد پاک کننده به مرور باعث ایجاد رطوبت در بخش داخلی و سولفات قطعات می شود که برای جبران خسارت باید به نمایندگی سونی بخش تعمیرات تلویزیون مراجعه کنید.

  • نداشتن تصویر در صورتی که صدا هست

در اثر نفوذ آب به داخل پنل این مشکل ایجاد می شود که برای تعمیرات تلویزیون ابتدا باید پنل بررسی شود و اگر مشکل رفع نشد، باید برد داخلی بررسی شود.

چند نمونه از مواردی که در نمایشگر دیده می شود و تعمیرات تلویزیون در بخش بک لایت انجام می شود:

  • نداشتن تصویر
  • پرش تصویر
  • سیاه شدن و دوتایی شدن تصویر تلویزیون
  • تصویر داریم ولی صدا نیست
  • کند شدن تصویر
  • ورتیکال