سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعمیرات موبایل

تعمیرات موبایل

تعمیرات موبایل نیز به اندازه انتخاب موبایل کار دشواری است زیرا میان این همه مراکز انجام تعمیرات موبایل که در سطح شهر وجود دارد، انتخاب مرکز معتبر برای انجام تعمیرات موبایل کار آسانی نمی باشد. موبایل یک وسیله شخصی می باشد که شامل اطلاعات محرمانه است و افراد سودجو در کمین هستند، بنابراین قبل از سپردن گوشی خود به مرکز تعمیرات موبایل باید مطمعن باشید که آن مرکز گواهینمامه فنی و مجوز رسمی دارد. در بعضی مراکز تعمیرات موبایل قطعات معیوب و غیر استاندارد در داخل گوشی همراه شما به کار می برند که موجب آسیب دیدن جدی گوشی شما می شود. بنابراین برای انجام تعمیرات موبایل باید به مرکزی رسمی و قابل اعتماد مراجعه کرد. برخی شرکت های سازنده از قطعاتی استفاده کرده اند که قابل تعویض نمی باشد بنابراین نمی توان با تعمیرات موبایل مشکل را حل کرد.

 

دلایل زیادی وجود دارد که باعث ایجاد مشکل در موبایل شما می شود که مربوط به قسمت نرم افزار یا سخت افزار می شود و نیاز به تعمیرات موبایل می باشد. شایع ترین مواردی که به تعمیرات موبایل مراجعه می کنند در زیر بیان میشود:

  • شکستگی ال سی دی
  • خراب شدن سوکت شارژ، شارژ نشدن گوشی، دیر شارژ شدن
  • داغ شدن بیش از حد گوشی
  • آب خوردگی
  • ضربه دیدن و آسیب به لنز دوربین
  • قطع و وصلی صدا، مشکل در دریافت یا پخش صدا
  • آنتن دهی

مراکز معتبر تعمیرات موبایل

شرکت های مختلفی وجود دارند که تولید کننده انواع گوشی های ساده و هوشمند هستند و بیشتر تولید کنندگان مراکز معتبری را برای تعمیرات موبایل برند خود معرفی کرده اند که بهتر است برای انجام تعمیرات به نمایندگی همان برند موبایل خود مراجعه کنیم. کارشناسان تعمیرات موبایل به طور کامل و جامع به بردهای موبایل آشنا هستند چون قطعات به کار رفته بر روی برد موبایل بسیار ریز و حساس می باشند و تعمیرات موبایل باید به صورت تخصصی و با دقت انجام شود در نتیجه بهتر است برای جلوگیری از بیشتر آسیب دیدن گوشی موبایلتان و اطمینان از اجرای صحیح تعمیرات موبایل خود حتما به نمایندگی تعمیرات برند موبایل خود مراجعه کنید.

تعمیرات موبایل در برخی مراکز به صورت حضوری در محل انجام می شود ولی باید دقت کرد که انجام تعمیرات موبایل به صورت حضوری شامل همه موارد به خصوص موارد سخت افزاری نمی شود، انجام تعمیرات موبایل در بخش سخت افزاری، نیازمند دستگاه ها و لوازم خاصی می باشد.

هزینه تعمیرات موبایل

هزینه انجام تعمیرات موبایل بسته به نوع و کیفیت گوشی موبایل شما متفاوت است. اگر گوشی موبایل شما دارای کیفیت بالایی باشد قطعا پرداخت هزینه ی جزئی برای انجام تعمیرات موبایل تان بسیار به صرفه و اقتصادی تر از خرید یک دستگاه موبایل جدید است. اما اگر غیر از این باشد و تعمیرات موبایل هزینه ای بسیار بیشتر از نصف ارزش خود موبایل تمام شود قاعدتا مناسب انجام تعمیرات نیست.

 
  • تعمیرات موبایل اچ تی سی

موبایل اچ تی سی معمولا کیفیت ویژه ای در زمینه عکاسی ارائه می کند و استفاده از هسته های قدرتمند باعث شده است افرادی که از گوشی موبایل استفاده های اداری و تجاری دارند برند اچ تی سی را انتخاب کنند. یکی از معایب که عامل خرابی رایج  در موبایل های اچ تی است و کاربران به ما برای تعمیرات موبایل خود مراجعه میکنند مربوط به باتری موبایل اچ تی سی  می باشد.

موبایل سونی به علت سرعت پردازش بالا و نسخه سخت افزاری کاملا به روزشده این شرکت محبوب می باشد. به دلیل بالا بودن هزینه موبایل سونی تعمیرات موبایل سونی فقط در نمایندگی تعمیرات موبایل خود صورت میگیرد چون قطعات مورد نیاز تعمیرات موبایل منحصر به شرکت سونی می باشد.

  • تعمیرات موبایل هواوی

موبایل هواوی به دلیل قیمت مناسب تر نسبت سایر برند ها معمولا بیشترین طرفدار را دارد. خرابی و معایب رایج  موبایل هواوی که عموما بیش ترین مراجعه را برای تعمیرات دارد در بخش نرم افزاری گوشی موبایل هواوی رخ می دهد.

 

موبایل های نوکیا از اولین شرکت های سازنده گوشی های موبایل می باشد که دکمه ای و بسیار مقاوم بودند. این گوشی های موبایل پر طرفدار با توجه به استفاده زیاد از آنها در موارد کمی نیازمند تعمیرات موبایل می شدند.

 خاموش شدن خودکار آیفون

  • اپلیکیشن های مشکوک به بدافزار را از روی گوشی پاک کنید.
  • آیفون را فکتوری ریست کنید.

مشکلات پرش صفحه نمایش موبایل و تبلت

لرزش ، پرش و یا چشمک زدن تصویر صفحه نمایش ، در گوشی های تلفن همراه از جمله مشکلاتی است که همواره در این دستگاه ها به چشم می خورد. این موضوع برای کاربران مطرح است که این مشکلات چه دلایلی می تواند داشته باشد.

در این قسمت شما را با دلایل مختلفی که باعث بوجود امدن این مشکلات در صفحه نمایش موبایل می شود آشنا می کنیم :
اگر این مشکل صفحه نمایش فقط برخی اوقات روی می‌دهد یا به نظر می‌رسد تنها در بخشه خاصی از صفحه‌نمایش روی می‌دهد، در این صورت می توان احتمال خرابیه نرم افزار را محتمل دانست برای برطرف کردن این مشکل میتوان از گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه در گوشی استفاده نمود .
ممکن است نصب یک برنامه ، باعث این حالت در صفحه نمایش موبایل شده باشد. می‌توانید دستگاهتان را در «حالت امن» راه‌اندازی مجدد کنید تا ببینید آیا برنامه‌ای که دانلود کرده‌اید موجب بروز مشکل شده است ؟ اگر برنامه ها موجب بروز مشکل شده اند با حذف آن ها مشکل حل خواهد شد .
برای ورود به این حالت میتوانید از نگهداشتن کلید های ولوم در هنگام روشن کردن دستگاه استفاده کنید.
گاهی اوقات مشکلات مربوط به سنسور نور گوشی ، این وضعیت را در صفحه نمایش موبایل را به وجود می آورد و همچنین مشکل می تواند سخت افزار و مربوط به صفحه نمایش باشد . که در این حالت بهترین روش مراجعه به یک تعمیر کار مجرب می باشد.